לא באנו להילחם, באנו לסייע – דיון מיוחד בשדולה לבריאות הנפש: ”חוזר משרד הבריאות מונע מאנשים עם קונפליקטים בשל נטייה מינית לקבל סיוע מקצועי״

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

פורסם באתר ערוץ  

דיון מיוחד התקיים היום (שני) בשדולה לבריאות הנפש בראשותה של ח"כ מיכל וולדיגר בנושא חוזר מנכ"ל משרד הבריאות שפורסם בחודש מרץ האחרון ובו איסור מוחלט על קיומם של "טיפולי המרה".

בעצם הפרסום שלו, אסר מנכ"ל משרד הבריאות על פסיכולוגים להעניק טיפול לגברים ונשים בעלי נטיה מינית, המעוניינים לקבל סיוע, עזרה וטיפול לקבל אותם.

בתחילת הדיון, אמרה ח"כ מיכל וולדיגר: "אנחנו כאן כדי לברר האם חוזר המנכ"ל מחריג ואוסר רק על אותם טיפולי המרה שברור שאין להם שום מקום או לגיטימציה, או שהוא מרחיב את היריעה, ומאפשר כל טיפול פסיכולוגי מקובל שנועד לטפל במצוקות ובסבל שחווה אדם בשל נטייתו המינית. זה לא המקום לדיון האם אפשר או אי אפשר לשנות את נטייתו המינית של אדם. אנחנו כאן כדי לברר האם החוזר הזה גורע ומונע מהפונים לקבל טיפול בעניין נטייתם המינית".

ח"כ עידית סילמן הוסיפה, "מכיוון שזה חוזר מנכ"ל שיצא על ידי משרד הבריאות, אין שום סיבה או היגיון שאנשי משרד הבריאות לא יגיעו לדיון הזה. לאור פניות, נקיים דיון בועדת הבריאות כדי להבין מה כוונתו של חוזר המנכ"ל. אני מתכוונת להזמין אליו נציגים של משרד הבריאות, משרד המשפטים, וכל הגורמים הנוגעים בדבר. נרצה להבין מאותם אנשים שכתבו את הדברים, למה הם בדיוק התכוונו".

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

סיפורים ושאלות שיעניינו אותך

אנחנו זמינים גם בטלפון!

שעות הקו החם שלנו

בימים א, ג, ה בין השעות 20:00-23:00

צוות הקו החם שלנו מורכב מאנשי מקצוע ובסיוע והכוונה של מטפלים בכירים

בווטסאפ: זמינים כל יום, כל היום, למעט שבתות וחגים

*כל השיחות הינן אנונימיות לגמרי

דילוג לתוכן