האם יש טיפול שמאפשר שינוי בנטייה הומוסקסואלית?

תשובה:

בהחלט כן.

ראשית נדגיש שאנו מתנגדים ל'טיפולי המרה' או לכל טיפול בכפיה שנעשה בלא רצונו של המטופל או מתוך הפעלת לחץ עליו, או לכל טיפול הכולל שימוש בשיטות אגרסיביות ופוגעניות שאינן מקובלות בעולם הטיפול המקצועי. בעשרות השנים האחרונות פורסמו מחקרים שונים שמצביעים על אפשרות של גמישות במשיכה המינית. לעומת זאת, ישנם גם מחקרים המצביעים על כך שלא ניתן לשנות משיכה מינית. לצערנו, עוד לא בוצע מחקר שתוצאותיו מוכיחות באופן מובהק אף אחת משתי ההשקפות הללו. לכן בבואנו לענות לפונים אלינו, אנו מסתמכים על המציאות כפי שהיא מוכרת לנו. אנו מכירים עשרות רבות של גברים שהצליחו להגיע לשינוי בעוצמת המשיכה המינית שלהם לגברים ו/או לנשים, ואנו מכירים גם רבים שלא הצליחו להגיע לשינוי כזה בטיפול.

לצערנו, באף טיפול פסיכולוגי אין 100% הצלחה.

אנו מאמינים שטיפול מקצועי שהמטופל מחויב אליו, תמיד ייצור שינוי. אופי השינוי, מהותו והיקפו משתנים מאדם לאדם ומטיפול לטיפול. טיפול הנוגע בנושא המשיכה המינית, ככל טיפול רגשי הנוגע בצדדים העמוקים של הנפש, הינו תהליך לא פשוט, הדורש מוטיבציה פנימית לשינוי וסבלנות לתהליך.

בטיפול, המטופל לומד להכיר את עצמו טוב יותר. בדרך כלל נחשפים דפוסים שהיו בלתי מודעים, ומחשבות שהתקבעו עם הזמן. חשיפתם והעלאתם למודעות מאפשרים למטופל להגדיר מחדש את מרחב הבחירה שלו. עיקרון זה נכון לתהליכי טיפול רבים ולאו דווקא לטיפולים העוסקים במשיכה מינית.
כשאנחנו מדברים על ׳טיפול׳, אנו מתכוונים לטיפול פסיכותרפי קונבנציונלי, הנעשה השיטות טיפוליות מקובלות (טיפול דינמי, cbt, נרטיבי וכדו׳) ועל ידי מטפל בעל הסמכה מקצועית מתאימה (פסיכולוג קליני או עובד סוציאלי, או פסיכותרפיסט מוסמך בעל תעודה ממוסד מוכר). התנאי הראשון לטיפול כזה הוא שהרצון להיכנס לטיפול מגיע מהפונה ולא עקב לחץ חיצוני שעשוי להיות מופעל עליו מסיבות דתיות, חברתיות וכיוב׳. המטרה היא לסייע לאדם החש מצוקה עקב נטייתו המינית ומרגיש שהיא אינה מתאימה לו וכי היא עומדת בסתירה לרצונו הפנימי, לתפיסת עולמו או לשאיפותיו, להבין את עצמו ואת רצונותיו ולסייע לו לצמצם את הפער בין המצב המצוי ליעד הרצוי. את הרצוי והמצוי הוא מגדיר בעזרתו של המטפל המסייע בָּבֵירור אך לא מכתיב או מנתב את מסקנותיו. הפונה לטיפול הוא הקובע את מטרות הטיפול, ואלו יכולות להיות שונות מאדם לאדם וממקרה למקרה. למשל אדם אחד יכול להגדיר כמטרה טיפולית לחזק את המשיכה המינית והרגשית שלו כלפי אשתו באופן ספציפי ואדם אחר יכול להגדיר כמטרה לשנות התנהגות מינית בלתי רצויה כגון יחסים מזדמנים, התמכרות וכיוב'. אנו מאמינים שבטיפול מקצועי בכל נושא, טובת המטופל – והיא בלבד – תהיה בראש מעייניו של המטפל ועל המטפל לברר ביחד עם המטופל מהו רצונו הפנימי והאותנטי ולסייע לו לממשו וכל זאת מתוך כבוד רב לרצון המטופל ולערכיו ובגישה אמפתית ורגישה.

יש לך שאלה? הצוות שלנו ישמח לענות!

יש לך שאלה לצוות המקצועי שלנו?

אנחנו זמינים גם בטלפון!

שעות הקו החם שלנו

בימים א, ג, ה בין השעות 20:00-23:00

צוות הקו החם שלנו מורכב מאנשי מקצוע ובסיוע והכוונה של מטפלים בכירים

בווטסאפ: זמינים כל יום, כל היום, למעט שבתות וחגים

*כל השיחות הינן אנונימיות לגמרי

דילוג לתוכן