השקר הטמון בהתנגדות לטיפולים

יו”ר עמותת ‘חוסן’ מתייחס לעליהום הציבורי סביב כנס 'אבן ישראל' וההאשמות בהמרה מצד מי שדוגלים בניתוחי המרה קשים.

מתוך כנס 'אבן ישראל' מסביר הרב צביקה דנטלסקי, יו"ר עמותת 'חוסן', את משמעות טיפולי ההמרה שמעוררים ועוררו סערה סביב עצם קיומו של הכנס, ומהו למעשה הטיפול בו דוגלים הוא ומטפלים שכמותו.

טיפולי המרה, אומר הרב דנטלסקי, היו אכן במאה הקודמת בטיפולי נפש שונים כאשר הכותרת היא טיפולים התנהגותיים שמטרתם להוביל את האדם ליעד מסוים מבלי להתייחס לכבודו של המטופל. בתוך כך היו טיפולים התנהגותיים קשים יותר או פחות, תרופות, סירוס כימי, שוק חשמלי וטיפולים פוגעניים נוספים שאינם כוללים הקשבה לנפשו ושאיפותיו של המטופל, או שהיו בהם טכניקות פוגעניות ואלימות שכבר אינן קיימות.

לעומת שיטות אלה "אנחנו מציעים מפגש בין מטפל למטופל כמקובל בכל תחום אחר, כאשר מי שמכתיב את קצב הטיפול, נושא הטיפול ומטרת הטיפול הוא המטופל. המטפל לא קובע כיעד להפוך את המטופל לסטרייט ובשם שאיפה זו הוא עושה את הכול. כאן המטופל מגיע עם רצון משל עצמו, המטפל מקשיב לרצונותיו והולך איתו צעד אחר צעד, ואם בשלב כלשהו של הטיפול המטופל רוצה להפסיק, זה מקובל גם בעיני המטפל שאין לו מטרה להפוך את המטפל להיות כרצונו שלו".

על ההתנגדות לסוג כזה של טיפול אומר הרב דנטלסקי כי על מנת למנוע גם מחשבה בכיוון זה של טיפול מרעיפים חרמות וגידופים כפי שהיה כלפי הכנס כולו ומגדירים כהמרה את כל מי שמבקש לסייע למטופלים. זאת בעוד "בכובע השני אותם אנשים מאוד בעד ניתוחים בטרנסג'נדרים, שזה לא טיפול בדיבור עם פסיכולוג, אלא נטילת מעכבי התבגרות, תרפות למכביר, חיתוך איברים, הגדלת חזה או השרת שיער לנשים, דברים נוראיים שהשלכותיהם קדימה ואותם מבצעים בגיל צעיר מאוד, עוד לפני שיש לנערים מודעות. כעת העובד הסוציאלי הראשי של משרד הרווחה רוצה להפקיע ילדים מהוריהם במידה והם מסרבים לאפשר ניתוח לילדים בגיל 14, דברים הזויים".

"אנחנו", אומר הרב דנטלסקי, "מדברים רק על דיבור, מאדם לאדם, עד גיל 18 באישור ההורים ומעל גיל 18 באישור האדם עצמו, וללא כל כפייה, בחומרים או בסירוס כימי. ארגוני הלהט"ב מפחדים שאנשים ישמעו שמדובר בטיפול רגיל לכל דבר ועניין".

בדבריו מבהיר הרב דנטלסקי כי אין כל ניסיון לטעון שמשיכה מינית כזו או אחרת היא מחלה, אלא מדובר במתן מענה לרצונו של מטופל לברר את הנטייה המינית שלו וכל מסקנה יכולה להגיע מבירור שכזו. בדבריו הוא לא מתכחש לכך שכאדם שומר מצוות הרצון הוא שהמזור יגיע בזוגיות של גבר ואישה, אך אם הדבר אינו מסתייע "אז לא", כלשונו.

הרב דנטלסקי דוחה בדבריו את הטענה לפיה זהות מינית אינה ניתנת לשינוי. הוא מספר על מאות שאותם הוא מכיר שזהותם שונתה על מנת להגיע להקמת משפחה של אב ואם, אם כי מעטים המחקרים על כך מאחר וחוקרים רבים מעדיפים שלא לעסוק בסוגיה על מנת שלא יבולע להם. "פסיכולוגים יודעים שנטייה מינית היא דבר גמיש. יש לזה הרבה עדויות מחקריות אבל זה לא מסתדר להם באג'נדה. מי שרוצה לבוא אלינו לארגון ולמטפלים הוא מי שזה מפריע לו. מי שהדבר לא מפריע לו, שימשיך את חייו. מעולם לא פניתי למישהו שיבוא. אם לא נוח לך עם המשיכה שלך, בבקשה, יש מה לעשות, אם טוב לך, תחיה את חייך".

מקור: ערוץ 7.

סיפורים ושאלות שיעניינו אותך

אנחנו זמינים גם בטלפון!

שעות הקו החם שלנו

בימים א, ג, ה בין השעות 20:00-23:00

צוות הקו החם שלנו מורכב מאנשי מקצוע ובסיוע והכוונה של מטפלים בכירים

בווטסאפ: זמינים כל יום, כל היום, למעט שבתות וחגים

*כל השיחות הינן אנונימיות לגמרי

דילוג לתוכן