כתבה על פאנל מומחים לטיפול במשיכה תוך מגדרית

בפאנל מומחים במסגרת כנס "אבן ישראל" עסקו בעולם הטיפולי בנטיות מיניות וכיצד המטופל עומד בפני אלטרנטיבות רבות.

פאנל בהחיית הרב שיינפלד בכנס ׳אבן ישראל׳ צילום: ידידיה שלמן

במסגרת פאנל שהוביל הרב אלי שיינפלד שכלל את חגי מלר – פסיכולוג קליני וחינוכי ויונתן ברנסקי – עו"ס קליני ופסיכותרפיסט, עסקו המשתתפים על השאלה מהו טיפול מוצלח ואיך המטופל הוא זה שמגדיר את הטיפול.

חגי מלר אמר: "אני כמטפל לא מגיע עם אג'נדות. אני מגיע כדי להרחיב אצל המטופל את האופציות, להראות לו את יכולת הבחירה. טיפול זה פשוט לפתוח את מרחב האפשרויות, והיום המרחב הזה גדול מאוד. הרבה מאוד פעמים חבר׳ה מגיעים עם משיכה אחת, ופתאום מגלים דברים חדשים".

"נגיד שהאדם חשב שגילה שהוא לא 6 בסולם המשיכה המינית, אלא 4, ואז הוא יכול לבחור לחיות עם המשיכה הזו וגם לחיות עם אישה. הוא יכול לעמוד בפני כל כך הרבה אפשרויות, ואני חותר לכך שהמטופל יחליט מה הוא רוצה בחייו. הוא יבחר, הוא בעל החירות. ביום שאחרי – מיליון אפשרויות", הוסיף.

לעניין מטרת הטיפול, טען יונתן ברנסקי כי "מי שמגדיר את מטרת הטיפול זה המטופל, לא המטפל. אנשים יוכלו להגיד בתחילה שהם לא רוצים משיכה לגברים אלא רק לנשים, ואז אחרי חצי שנה הם יגידו שהם אולי כן קצת נמשכים לגברים, אבל הם נמשכים גם לנשים ורוצים למצוא את האישה הזו שהם נמשכים אליה ולחיות איתה.

"אם אדם הגדיר את זה, אני איתו. אבל כמובן שלא תמיד זה מצליח, אין 100 אחוז בעולם הטיפול. אבל מעולם לא שמעתי על אדם שנכנס באופן רציני לטיפול, ויצא באותה צורה שבה נכנס. תמיד יש שינוי ותהליך".

מקור: ערוץ 7

סיפורים ושאלות שיעניינו אותך

אנחנו זמינים גם בטלפון!

שעות הקו החם שלנו

בימים א, ג, ה בין השעות 20:00-23:00

צוות הקו החם שלנו מורכב מאנשי מקצוע ובסיוע והכוונה של מטפלים בכירים

בווטסאפ: זמינים כל יום, כל היום, למעט שבתות וחגים

*כל השיחות הינן אנונימיות לגמרי

דילוג לתוכן